Szkolenia HR

Asertywność – w pracy i w życiu prywatnym

W dzisiejszym świecie łatwo się pogubić – zewsząd otaczają nas pokusy, sprzedawcy namawiający do kolejnego zakupu i współpracownicy, którzy nie mogą się obyć bez naszej pomocy. Zdobądź umiejętności asertywne – pomagaj i wspieraj innych wtedy kiedy naprawdę masz na to czas i ochotę , kupuj jedynie, gdy potrzebujesz produktu. Nie zapominaj jednak o prawach i potrzebach innych osób. Naucz się odmawiać nie naruszając praw i uczuć współpracowników i bliskich.

Assessment center i development center jako metoda oceny i rozwoju pracowników

Szkolenie pozwoli na poznanie najskuteczniejszej metody oceny kandydatów i pracowników jakim jest ośrodek oceny. Pozyskasz wiedzę w jaki sposób od podstaw zaprojektować skuteczny AC lub DC oraz nabędziesz lub rozwiniesz umiejętności związane z pracą asesora.

Budowanie partnerskich relacji biznesowych

Doskonalenie umiejętności związanych z komunikacją interpersonalną w relacjach biznesowych. Przekazanie wiedzy na temat komunikacji, zapoznanie uczestników z technikami poprawiającymi skuteczność komunikacji, , zapoznanie uczestników z technikami dotyczącymi asertywności, poznanie technik radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Praca ukierunkowana jest na przećwiczenie poznanych technik.

CSR – realizacja idei w przedsiębiorstwie

W ciągu ostatnich kilku lat idea społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) wpisała się w funkcjonowanie wielu przedsiębiorstw funkcjonujących na polskim rynku. Dostrzegają one korzyści z realizacji tego typu działań związane przede wszystkim ze wzrostem zaufania otoczenia oraz umacnianiem dobrego wizerunku. Jednak badania pokazują również, jak niska jest wiedza dotycząca tego zagadnienia szczególnie w obszarze MSP. Wielu ekspertów spiera się również o miejsce, jakie CSR powinno zajmować w strategii zarządzania przedsiębiorstwami. Czy społeczna odpowiedzialność firmy jest filozofią jej funkcjonowania, podstawa podejmowania wszelkich decyzji rozwojowych czy jedynie narzędziem promocji i kreowania wizerunku?
Uczestnicy szkolenia, zdobywając wiedzę oraz umiejętności będą szukać odpowiedzi na to oraz podobne pytania. Zapoznają się również z przykładami dobrych praktyk w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu, które będą stanowiły dla nich inspirację do budowania praktycznych narzędzi wdrażania CSR we własnej firmie.

Inteligencja emocjonalna w praktyce

Jak to się dzieje, że bardzo inteligentni / w klasycznym rozumieniu pojęcia/ uczniowie stają się w dorosłym życiu zaledwie przeciętnymi pracownikami, a ludzie o bardzo wysokim poziomie inteligencji często ledwo radzą sobie w życiu? Najnowsze badania naukowe pokazują, że sukces w życiu zależy nie tylko od intelektu, ale przede wszystkim od umiejętności kierowania emocjami. Twórca pojęcia inteligencji emocjonalnej wyróżnił 8 rodzajów inteligencji. Zasadne jest więc raczej pytanie nie czy jesteś inteligentny, ale jaki jest twój rodzaj inteligencji.
Na to pytanie będziesz mógł sobie odpowiedź po szkoleniu. Dowiesz się też jak doskonalić swoją inteligencję emocjonalną i umiejętności, które składają się na jej współczynnik.

Metody i techniki rekrutacji pracowników w administracji publicznej

Celem sesji jest wprowadzenie uczestników do tematu rekrutacji pracowników poprzez zarysowanie jej tła prawnego oraz etycznego.Szczególny nacisk zostanie położony na budowanie kryteriów oceny w odniesieniu do wymogów konkretnego stanowiska pracy oraz doboru narzędzi, które sprzyjać będą ich weryfikacji.

Nowoczesna firma w obliczu zmian

W obecnych czasach przedsiębiorstwa funkcjonują w otoczeniu, które ulega ciągłym przemianom, staje się coraz bardziej złożone i wymagające, a to narzuca konieczność przystosowania się, adaptacji dotychczasowych sposobów działania do nowych okoliczności i wyzwań. Warto także zaznaczyć, ze zwiększa się zakres powiązań firm z otoczeniem poprzez sferę techniczną i ekonomiczną, wpływ problemów społecznych, politycznych i kulturowych. Z jednej strony wzrasta zależność organizacji od czynników zewnętrznych, a z drugiej rośnie rola wpływu czynników wewnętrznych, związanych przez wszystkim z zasobami, jakimi dysponuje organizacja. Każde przedsiębiorstwo, chcąc przetrwać na rynku i utrzymywać przewagę konkurencyjną, musi dostosowywać się do zmian w otoczeniu. Uznaje się, że występuje obecnie orientacja przedsiębiorstw na podporządkowanie się zmianom zachodzącym w sferze wewnętrznej i zewnętrznej, co jest nie tylko wymogiem przetrwania firm, ale i ich rozwoju. Procesy nakierowane na wdrażanie zmian i rozwój wpływają na wzrost efektywności przedsiębiorstw, co przekłada się na wzrost ich wartości.

Obsługa Klienta w środowisku międzykulturowym

Uporządkowanie wiedzy na temat zasad obsługi klienta
Autodiagnoza mocnych i słabych stron jako doradcy klienta
Rozwój umiejętności budowania pozytywnych relacji z klientem
Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w rozmowach biznesowych
Poznanie zasad obowiązujących w korespondencji z klientami

Rozwiązywanie problemów interpersonalnych w organizacji

Doświadczenia wielu organizacji pokazują jak ważne w obecnych czasach jest efektywne zarządzanie relacjami interpersonalnymi w miejscu pracy. Na dynamicznie zmieniającym się rynku, w dobie zwiększającej się konkurencji w ramach wielu branż, technologii i produktów, wysokiej świadomości dotyczącej konieczności budowania pozytywnego wizerunku firmy i promowania jej oferty różnorodnymi kanałami, coraz istotniejsze jest nie tylko pozyskanie najlepszych pracowników, ale także zapewnienie stałości ich funkcjonowania w firmie.
Istotnym czynnikiem jest także zwiększająca się frustracja ludzi pracujących związana z wysokimi wymaganiami, jakie są przed nimi stawiane, koniecznością godzenia różnych ról życiowych, presją samorealizacji i osiągnięcia sukcesu. Te czynniki sprzyjają nasileniu trudności w relacjach interpersonalnych w pracy – powstawaniu konfliktów, dyskryminacji, agresji czy niezdrowej rywalizacji.
Przed osobami, których zadaniem jest kierowanie pracą innych, pojawiają się nowe wyzwania – zrozumienia przyczyn ludzkich zachowań oraz umiejętności zapobiegania i rozwiązywania trudnych sytuacji interpersonalnych, z zachowaniem swojego autorytetu ale także szanując różnorodność wartości, postaw i motywacji pracowników.

Skuteczne kierowanie zespołem

Uzyskanie wiedzy i umiejętności na temat metod prowadzenia skutecznego zespołu, osiągania założonych celów oraz poprawy relacji międzyludzkich i atmosfery współpracy w środowisku pracy. Doskonalenie umiejętności zarządzania zespołem tak, by wszyscy jego członkowie mogli współpracować ze sobą jak najlepiej, korzystając ze swych talentów i potencjału.